1) Badanie stanu technicznego blach poszycia, wręg i innych niewidocznych (na wodzie) elementów konstrukcyjnych statku. Wykonana zostanie siatka pomiarowa grubości blach poszycia co pozwoli na bliższą specyfikację zadania ich wymiany i określenie zakresu robót na zakrytych wcześniej wręgach;
2) Przygotowanie statku do prac stoczniowych Holowanie statku do stoczni i ustawienie na pochylni, demontaż silnika i wyprowadzenie go ze statku, oczyszczenie zęzy z łatwopalnych materiałów (olej silnikowy), wypompowanie 700 l. oleju ze zbiorników paliwa, utylizacja nieczystości. Wykonanie tych prac pozwoli na rozpoczęcie robot spawalniczych (demontaż zniszczonego kadłuba i montaż nowych blach poszycia dna i podwodnej części kadłuba);
3)Wymiana blach poszycia dna i kadłuba statku Demontowane będą blachy poszycia o grubości poniżej 5 mm, a w ich miejsce wstawiane blachy o grubości 5-6 mm;
4) Konserwacja pokładu i urządzeń pokładowych Wykonane zostaną roboty ślusarskie na pokładzie, usuwanie uszkodzeń i perforacji blach, prostowanie lub wymiana słupków i olinowania relingu roboty antykorozyjne i malarskie pokładu (piaskowanie i dwie warstwy farb okrętowych), zakup materiałów konserwatorskich, farby, rozpuszczalniki, szczotki druciane, inne,
5) Roboty antykorozyjne poszycia kadłuba Nowe blachy poszycia będą obustronnie piaskowane, pokrywane warstwą antykorozyjną i okrętową farbą nawierzchniową;
6) Przegląd i konserwacja steru gondolowego Demontaż steru gondolowego, wymiana łożysk, przegląd i smarowanie elementów konstrukcyjnych, montaż;
7) Nadzory konserwatorskie, odbiory wykonanych elementów zadania, próby na wodzie Próby szczelności dna i kadłuba oraz stateczności statku po wymianie blach, działanie śrubosteru, własności żeglugowych statku po robotach stoczniowych, prowadzenie nadzorów konserwatorskich w okresie realizacji zadania; rachunki z umów zleceń i umów o dzieło. Zgłoszenie do odbioru wykonanych prac i robót.
Efektem zadania i będzie przeprowadzenie prac konserwatorskich kadłuba i pokładu zabytkowego pchacza „Krab” oraz jego urządzenia sterowego, a przez to powstrzymanie destrukcji zabytkowej jednostki oraz umożliwienie jej eksploatacji na wodzie (zgodnie z przeznaczeniem), zwłaszcza:
- dokonanie wymiany blach poszycia dna i części podwodnej kadłuba, tak by pchacz uzyskać mógł Wspólnotowe Świadectwo Zdolności Żeglugowej i mógł być eksploatowany na wodzie w roli mobilnego elementu Muzeum Odry,
- dokonanie przeglądu wałów napędowych i sterowych od silnika do usterzenia gondolowego statku, przeglądu i konserwacji mechanizmów śrubo-steru.
- dokonanie zabezpieczenia antykorozyjnego kadłuba i pokładu statku.