Dzień rozpoczęliśmy od pracy nad rekordami zabytków techniki Śródmiejskiego Węzła Wodnego. Opracowujemy kolejne obiekty, które eksponowane będa w ramach interaktywnego muzeum techniki. Mariusz wraz z Anią porządkują opisy zabytkowych urządzeń służących żegludze śródlądowej eksponowane na barce Irena. Adam wraz z profesorem Januszewskim jadą na umówiony wywiad do prezesa stoczni Malbo. Marcin Lubieniecki opowiada nam o pracy stoczniowcai problemach związanych z pprzemysłem stoczniowym Polski. Ofiarowuje też Fundacji przepięny model Zbiornikowca, który wzbogaci kolekcji modeli statków śródlądowych. Po południu, tradycyjnie już,wszyscy idziemy na obiad, a tuż po nim na barkę przybywają kolejni dawni kapitanowie OIdrzańscy i Reńscy, oraz pracownicy przedsiębiorstw związanych z żeglugą śródlądową. Prowadzimy z nimi wywiady, skanujemy dokumenty, kręcimy film. Na koniec dr Pyś - Dyrektor Urzędu Żeglugi Śródlądowej we Wrocławiu opowiada nam o przemianach zachodzących na Odrze od XVI wieku po dzień dzisiejszy, o pierwszym, drugim i trzecim etapie kanalizacji Odrzańskiej Drogi Wodnej i perspektywach odbudowy żeglugi towarowej na rzece.