Dane techniczne
Most Zwierzyniecki zaprojektowano z ogromnym rozmachem decydując się na zastosowanie jednoprzęsłowej konstrukcji o łukowych dźwigarach głównych. Dźwigary, o bardzo oryginalnym rysunku stanowią konstrukcję nośną pomostu, który podwieszony jest na symetrycznie rozmieszczonych wieszakach z prętów o średnicy 10 cm. Oba łuki kratowe dzieli odległość ponad 12 m a między nimi biegnie 10-metrowa jezdnia. Chodniki poprowadzono po zewnętrznej stronie dźwigarów i ograniczone są stalową balustradą. Dźwigary są stężone górą i mimo bardzo solidnej konstrukcji już w 1910 r. most wzmocniono. Do wiązań górnych dodano po dwa dodatkowe z każdej strony. Umocnienia te układają się nad jezdnią jak stalowa sieć, nadając przeprawie charakter bliższy budowlom halowym, znanym ze światowych wystaw przemysłowych XIX stulecia.
Ustrój nośny mostu stanowią dwa łuki stalowe, kratowe, dwuprzegubowe ze ściągiem. Dźwigary ustawione są w odległości 12,54 m od siebie Na łukach zawieszony jest pomost - za pomocą wiotkich wieszaków o średnicy 100 mm. Konstrukcję pomostu stanowią poprzecznice pełnościenne z kratowymi wspornikami, podłużnice jezdni z dwuteowników 380 mm i poprzecznice drugorzędne z dwuteowników 240 mm.
Poprzecznice główne o przekroju symetrycznym podwieszone są na wieszakach w węzłach kratowych dźwigarów głównych.
Podpory mostu to przyczółki murowane z ciosów granitowych ze skrzydłami równoległymi do osi mostu. Ściany skrzydeł licowane regularnymi ciosami z białego piaskowca. Wysokość przyczółków od ławy podłożyskowej do dna rzeki 8,00 m. Poziom wody pod mostem regulowany jazami - Szczytnickim - stałym do niedawna, obecnie powłokowym z przepławką dla ryb i Psie Pole - kozłowo-iglicowym. Długość skrzydeł 10,00 m. Licówka ścian bocznych skrzydeł przechodzi w ozdobną balustradę z białego i czerwonego piaskowca.