Dane techniczne

   Most dwuprzęsłowy, posadowiony w skosie do rzeki. Wykonany jako konstrukcja stalowa i nitowana, oparta na masywnych przyczółkach oraz na filarze kamiennym. Rozpiętość teoretyczna przęseł (średnio) 2x25,54 m. Konstrukcję nośną mostu (dźwigary) stanowią dwie stalowe kratownice ciągłe, dwuprzęsłowe. Kratownice posiadają zmienną wysokość i bezsłupkowy układ prętów. Wzmocnione są za pomocą sztywnego cięgna i sztywnych wieszaków. W przekroju poprzecznym dźwigary główne usztywnione są bramą portalową o konstrukcji stalowej. Cięgno w środkowej części opiera się na słupie bramy portalowej usytuowanej pod filarem, a końce ma zamocowane w części środkowej pasa górnego każdego przęsła.

   Most jest usytuowany w skosie, skutkiem czego brak jest symetrii poprzecznej i podłużnej całej konstrukcji. Podział siatki węzłów każdego dźwigara kratowego jest nierównomierny i niesymetryczny. Rozpiętość przęseł kratownicy wynosi od strony górnej wody 2x 25,15 m., od strony dolnej wody 2x 25,93 m. Dźwigary rozstawione są w odległości osiowej 8,60 m, ich wysokość w osi bramy portalowej wynosi 6,90 m. W przęśle od strony Wyspy Piaskowej dźwigary mają po dwa węzły przegubowe -obrotowe zamocowane w celach montażowych.

   Pomost oparty jest na pasie dolnym dźwigarów głównych. Składa się z poprzecznic, podłużnic oraz podłoża z żebrowanych blach stalowych. Grubość blachy wynosi 12 mm, a żebra wykonane są z kątowników nierównoramiennych 150x100x10 mm. Poprzecznice wykonane są jako blachownice ze środnika 750x10 mm, kątowników 90x90x11 mm i płaskowników 2x225x11 mm. Rozstaw poprzecznic mocowanych w węzłach pasa dolnego od 3,35 m do 4,13 m, długość 8,30 m. Podłużnice z belek walcowanych (dwuteowników) o rozstawie 1,62 m, (pośrednie) z NP 320 (skrajne) z NP 280.

   Nawierzchnia na moście wykonana jest z kostki granitowej 6x8 cm, ułożonej na podsypce piaskowej stabilizowanej cementem. Izolacja wykonana z 2 warstw juty na lepiku. Warstwę spadkową oraz warstwę ochronną na izolacji stanowi warstwa asfaltu lanego, uzbrojonego siatką. Krawężniki stalowe, przyspawane do płyty pomostu. Nawierzchnia na dojazdach do mostu z grubej kostki granitowej. Szerokość jezdni na moście 4,50 m, chodniki obustronne o szerokości 2x1,75 m.

   Konstrukcja mostu wsparta jest na dwóch przyczółkach i filarze w nurcie rzeki. Podpory wykonane z regularnych bloków kamienia o młotkowanej fakturze. Filar posadowiony w nurcie rzeki na rzucie owalu o wymiarach 12,50x1,50 mm i wysokości od poziomu średniej wody do osi łożyska 3,08 m. Przyczółki wbudowane w mury oporowe skarp brzegowych Wyspy Piaskowej od strony kościoła p.w. N.M.Panny i Ostrowa Tumskiego. Most położony w skosie na zwiększającym swą szerokość korycie Odry Północnej, stąd różny rozstaw ciosów podłożyskowych. Na przyczółku prawobrzeżnym 8,08 m, filarze 7,80 m, przyczółku lewobrzeżnym 8,50 m. Dźwigary spoczywają na podporach za pośrednictwem łożysk . Na przyczółkach łożyska styczne z żeliwa, na filarze - stałe (przegubowe) również z żeliwa.

   Odwodnienie mostu odbywa się za pośrednictwem spadków poprzecznych do wpustów usytuowanych wzdłuż obu krawędzi chodników. Poręcze chodników dla pieszych składają się ze słupków i podchwytu wykonanych z rur stalowych. Przeloty wykonane z płaskowników. Bariera przymocowana jest do dolnego pasa dźwigara głównego i słupków. Pod chodnikiem od górnej wody poprowadzono gazociąg w rurze stalowej z otuliną.